غرفه سازی نمایشگاه و سوالاتی که اغلب می پرسید

غرفه سازی مجموعه ای از روش ها و اعمالی است که به صورت ساخت و ساز و طراحی منجر به خلق یک سازه می گردد
غرفه سازی به عنوان یکی از حرف و مشاغل نمایشگاهی چندین سال است که در کشور ما به وجود آمده است
غرفه سازی هم اینک در شهرهای مختلف مورد توجه و اقبال بسیاری از شهروندان و تمامی دست اندرکاران کسب و کار قرار گرفته است چه اینکه غرفه سازی نمایشگاه باعث رونق کسب و کار و به نوعی یک مهمانی در فضای کسب و کار می باشد
غرفه سازی را می توان به عنوان یکی از هنرهای شناخته شده و زیبا در فضای نمایشگاهی و از شاخه های معماری در نظر گرفت که در این فضای کسب و کار از تمامی پیمانکاران و اقشار مختلف که به نوعی در زمینه اجرا و طراحی غرفه استفاده می نمایند بهره می برد

غرفه سازی نمایشگاهی
نمایی از یک غرفه نمایشگاه
  • خاطرنشان می کنم وقتی می خواهیم یک غرفه نمایشگاهی را برای یک مدت محدود اجاره کنیم برگزار کننده نمایشگاه مبلغی را بابت هزینه های نمایشگاهی دریافت می نماید این مبلغ در قالب گرید بندی هر نمایشگاه و یا حتی هر سالن می تواند متفاوت باشد البته در نمایشگاه بین المللی تهران بدین سان می باشد

  • در سایر نمایشگاه ها مانند هتل المپیک و یا مثلا سالن حجاب یا سالن تلاش و سالن های دیگر مصلی و یا حتی مرکز همایشهای رازی برج میلاد قیمت های هر غرفه متفاوت می باشد و بستگی به تخصصی بودن هر نمایشگاه و مخاطبین آن حتی تا متر مربع ۸۰۰ هزار تومان نیز بالغ می گردد

  • ولی در سال ۱۳۹۸ به ازای هر متر مربع اجاره غرفه به طور معمول در نمایشگاه تهران در حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع اخذ می گردد

  • در بعضی از نمایشگاه ها نمایندگان شرکت های خارجی و یا خود شرکت های خارجی استقبال و ورود می نمایند به همین منظور رقم های دریافتی از این  مشارکت کنندگان بر اساس نرخ دلار و یورو محاسبه می گردد

  • این نوع دریافت هزینه اجاره غرفه را که به صورت ارزی محاسبه می شود در عرف غرفه ارزی می گویند غرفه ریالی همان است که در ابتدا توضیح دادم

غرفه سازی تهران مدل

 

  • برای شرکت در نمایشگاه اولین کاری که باید انجام داد این است که برگزار کننده آن نمایشگاه را یافت

  • مثلا فرض کنید که شما  تولید کننده شیرینی و شکلات هستید و برای افزایش فروش و معرفی محصولات و همچنین جذب بازارهای جدید و نمایندگان فروش در شهرها و شهرستانها دوست دارید که در یک نمایشگاه مرتبط با صنعت خودتان شرکت کنید

  • گام اول را بردارید و تاریخ و زمانبندی نمایشگاه مرتبط را بیابید

  • گام دوم عقد قرارداد و دریافت پلن غرفه مورد نظر از برگزار کننده نمایشگاه می باشد در تهران معمولاً سالن های خوب و پلن های خوب نمایشگاه را از قبل رزرو کرده اند و باید هوشیار باشید و فضای خوبی را در نمایشگاه برای شرکت خود اختصاص دهید

  • و حتماً امور مالی مرتبط را انجام دهید و تاییدیه مربوطه را اخذ نمایید به این دلیل  که هنگام شروع به ساخت غرفه نمایشگاهی باید تسویه مالی با برگزار کننده انجام داده باشید در غیر این صورت با ممانعت در ساخت غرفه مواجه می گردید

  • گام بعدی پیدا کردن یک ایده و طرح مناسب برای غرفه نمایشگاهی است معمولاً بهترین ایده و چیدمان را خودتان می توانید ارائه نمایید

  • به شکل درآوردن و رنگ آمیزی و چیدمان یا به به قول معروف طراحی غرفه را بهتر است به یک طراح غرفه نمایشگاهی بسپارید

  • معمولاً شرکت هایی که امور اجرایی و ساخت غرفه را  انجام می دهند طراحی غرفه نمایشگاهی را به صورت رایگان و اشانتیون ارائه می نمایند

  • این گام شامل آشنایی با یک شرکت غرفه ساز می باشد که طراحی و ساخت غرفه انجام می دهند

  • چند نکته که در اینجا مهم است عبارتند از مطمئن شدن از آن شرکت غرفه ساز و درست انجام دادن امور اجرایی توسط آن شرکت

  •  بهتر است در صورتی که در نمایشگاه بین المللی اقدام به غرفه سازی می نمایید حتماً از شرکت های معتبر و تایید شده نمایشگاه و دارای گرید غرفه سازی استفاده کنید

  • گام بعدی حضور موثر و مناسب شما به عنوان مشارکت کننده با پرستیژ و قدرت است که نمایشی از حضور مقتدرانه و پردامنه شما در نمایشگاه می باشد

  • سعی کنید پرسنلی که در غرفه نمایشگاهی امور مربوط به پرزنت و یا حتی آبدارخانه را انجام می دهند سر و شکل مناسب داشته و جاهت و شان برند شما را حفظ نمایند

  • بهترین کار این است که در اینترنت و از طریق موتورهای جستجو اخبار مربوط به نمایشگاه ها و زمانبندی برنامه های نمایشگاهی را جستجو کنید

  •  برای اظلاعات دقیقتر از سایت رسمی نمایشگاه  برنامه‌های رسمی نمایشگاه بین المللی تهران را پیدا کرده و با اطلاعات کامل نسبت به تماس با برگزار کننده نمایشگاه اقدام نمایید در سایر سایت های مربوطه یا نمایشگاه های خیلی تخصصی تر که در محل های مختلفی برگزار می شود می توانید به انجمن صنفی خود مراجعه کنید

  • البته وقتی قرار باشد که نمایشگاهی برگزار شود معمولا اطلاع رسانی از طریق بیلبورد و یا ارسال ایمیل و ارتباط از طرق مختلف انجام می شود 

  • شاید هم به شما زنگ بزنند و اطلاعات بدهند که شما هم در نمایشگاه مشارکت نمایید

  • این فرم معمولاً قبل از ثبت نام نمایشگاه در اختیار  قرار می گیرد تا اطلاعات ابتدایی  را در آن  بنویسید و اعلام کنید

  • کاربرد آن این است که وارد بانک اطلاعاتی برگزارکننده می‌شوید تا در صورتی که بخواهد نمایشگاه دیگری را نیز برگزار کند بتواند با شما هماهنگی لازم را انجام دهد

  •  بانک‌های اطلاعاتی و کتاب مرجع نمایشگاه نیز از همین فرم ها  استفاده می کنند و کاربردهای تبلیغاتی و اطلاعات دیگر را نیز می توان برای این فرم متصور شد

  • برای سفارش طراحی غرفه نمایشگاهی هر

  • شرکتی یک روش و متد خاصی دارد

  • ولی معمولاً  فرم هایی وجود دارد که به آنها فرم طراحی

  •   غرفه می‌گویند و توسط مشارکت کننده یعنی شما کامل شده و اطلاعات مناسبی را در اختیار طراح غرفه قرار می‌دهد

  • با اطلاع از این اطلاعات و تعیین اولویت هایی که برای شما مهم است و اطلاعات مربوط به پلن  رنگ آمیزی و نیازمندی های شما طراح قادر است تا طرح غرفه را ارائه کند که این طرح با سلیقه و خواست شما مطابقت دارد

  • بهتر است که این فرم را به صورت کامل و دقیق کامل کنید تا طراح با اطلاعات کامل بتواند نیاز های شما را شناسایی کرده و نهایتاً طرح غرفه نمایشگاهی شما مطابق با خواسته شما ایده پردازی و انجام شود

غرفه سازی مودولار یعنی  همه چیز از قبل آماده است و به صورت ماژول های مشخصی در محل‌های خاص خودش قرار می‌گیرد و از متریال های مختلفی می شود برای این نوع غرفه سازی استفاده کرد

سازه های پیش ساخته از جنس ام دی اف و یا حتی از اسپیس فریم همیشه در این کار می توانند استفاده  شوند

غرفه سازی ماژولار نوعی غرفه سازی است که با استفاده از سازه های پیش ساخته شده از هر جنسی بشود یک غرفه نمایشگاهی را ساخت

نمایشگاه‌های بین‌المللی که در خارج از کشور برگزار می شوند معمولاً دارای تاریخ و برنامه زمان بندی کاملاً دقیق و از قبل اعلام شده ای می باشند

در کشور ما برنامه نمایشگاه های بین المللی حاصل فعل و انفعالات و کنش و واکنش های بین تاریخ های متعدد و مسائل مختلفی است که در پی آن به وقوع می پیوندد

مثلا یک بار نمایشگاه ساختمان در مهر ماه برگزار می‌شود و سال بعد اواسط آبان ماه  این خود یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حضور مشارکت کنندگان خارجی در نمایشگاه های داخل کشور می باشد

به عنوان نمونه می توان به برخی از نمایشگاه ها اشاره کرد که با قدمتی در حدود نیم قرن تاریخ آنها هنوز یک روز هم جا به جا نشده است

برای شرکت در نمایشگاههای داخلی دستورالعمل ها و روش های متعددی وجود دارد که یکی از این روش ها اطلاع رسانی از طریق مجری به صورت مستقیم توسط نامه و یا از طریق اتحادیه و انجمن مربوط به صنف شماست

در بعضی جاها نیز از اطلاع رسانی به صورت عمومی استفاده می‌شود مثلاً نصب بیلبورد پخش کلیپ در رادیو تلویزیون و یا نشر و اعلام کامنت در فضای مجازی که هر یک از اینها روش های خاصی برای جذب مشارکت کنندگان در نمایشگاه های داخلی و خارجی می باشند

در مورد نمایشگاه خارج از کشور نیز معمولاً ستادهایی در نمایشگاه بین المللی مسئولیت اعزام تیم های مشارکتی به آن نمایشگاه را بر عهده دارند 

بهترین کار این است که اخبار و اطلاعات آنها را از طریق کمیته هایی که در نمایشگاه بین المللی تهران وجود دارند پیگیری کنیم

به صورت بی واسطه از طریق اعلامیه های موجود در وب سایت های هر نمایشگاه می توان به تاریخ های معتبر نحوه ثبت‌نام در آن نمایشگاه ها پی برد که یک روش ایده آل برای ثبت نام در نمایشگاه خارج از کشور می باشد

 

غرفه سازی با اسپیس فریم
غرفه سازی نمایشگاهی در نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی تهران

ابتدا مناسب می دانم که در مورد اسپیس فریم توضیح دهم که سازه ای است  که با هم بندی با استفاده از بست های مخصوص و پشت سر هم قرار دادن آنها می توان غرفه نمایشگاهی را محصور کرد

در نهایت روی اسپیس فریم یک چادر انداخته می شود  که موجب می‌شود بازدیدکننده یک فضای مشخص نمایشگاهی رانزد خود  تداعی کند

این سازه ارزان ترین سازه نمایشگاهی می باشدو مناسب برای فضاهای باز می باشد

 اگر بخواهیم که با کمترین هزینه غرفه نمایشگاهی را بسازیم بهترین گزینه استفاده از اسپیس فریم می باشد

  • قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی معمولاً به صورت سلیقه‌ای است ولی به صورت عرف بین مترمربعی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان به ازای هزمتر مربع طراحی در نظر گرفته می‌شود

  • اگر  در صدد هستید که غرفه نمایشگاهی براینان ساخته شود بهتر است که هزینه طراحی جداگانه پرداخت ننمایید به جای آن با یک غرفه سازکه در این زمینه کار می‌کند وارد گفتمان شده و قرارداد مربوطه را ببندید

  • در قرارداد غرفه سازی روشی را اتخاذ نمایید  که هزینه طراحی در دل ساخت غرفه گنجانده شده باشد یعنی بابت طراحی هزینه پرداخت ننمایید و طراحی رایگان برایتان انجام شود

در نمایشگاه ها معمولاً پس از اختصاص یافتن فضا و پلن مربوطه به مشارکت کننده  معمولاً دو نوع پیشنهاد ارائه می‌شود

یکی از این پیشنهاد ها استفاده کردن مشارکت کنندگان از خدمات پیش ساخته به عنوان غرفه سازی می باشد

در این روش  بنا به سلیقه برگزارکننده غرفه های یک شکل و معمولاً از یک نوع استراکچر به عنوان غرفه پیش ساخته ارائه می گرددو  معمولاً غرفه های پیش ساخته توسط پارتیشن و آلومینیوم های هشتپر شکل می گیرد و فضاهای نمایشگاهی را به صورت محدود نمایش می دهد

اگر شما از غرفه سازی پیش ساخته استفاده کنید برگزارکننده در فضای مد نظر شما یا همان غرفه شما توسط پارتیشن فضایی را محصور نموده  و آن را به شما در طول دوره نمایشگاه واگذار می نماید تا بتوانید به به راجتی و بدون مزاحمت  فعالیت نمایی

در  غرفه‌سازی به صورت خود ساز معمولاً فضا به صورت یک زمین خالی بدون هیچ گونه سازه ای در اختیار مشارکت کننده قرار می گیرد تا به دلخواه خود و مطابق با دستورالعمل های شرکت سهامی نمایشگاه ها و مقررات ملی ساختمان نسبت به ساخت غرفه اقدام نمایند

در غرفه سازی پیش ساخته معمولا برگزارکننده مبالغی بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان بابت هر متر مربع ساخت از مشارکت کننده دریافت می کند به واسطه این هزینه و پرداخت آن توسط مشارکت کننده فضای مشخصی در اختیار مشارکت کننده قرار می گیرد و در این فضا یک سردر با نام مشارکت کننده چند عدد لامپ برای روشنایی غرفهو  کفی دارای موکت و تعدادی میز و صندلی برای غرفه َ نظر گرفته می شود

کف سازی با استغاده از باکس های با ضحامت 10 سانت
  • کف سازی در نمایشگاه یعنی با استفاده از مصالحی مانند موکت و یا ام دی اف بتوان کفی متمایز و دارای محدوده مشخصی را در نمایشگاه ایجاد کرد

  • پارکتی که در نمایشگاهی اشتغاده می شود
  • معمولاً کفسازی در نمایشگاه حدود ۱۰ سانتی متر ارتفاع دارد و  برای ساختن کف غرفه نمایشگاهی از چند روش  استفاده می شود

  • یکی از این روش ها استفاده از باکس های با ارتفاع حدود ۱۰ سانتی متر طول و عرض حدود ۵۰ سانتی متر می باشد که این باکس ها را در کنار یکدیگر قرار می دهند تا کف غرفه مفروش شود

  •  با استفاده از موکت یا پارکت و یا لمینت و در گاهی اوقات توسط ام دی اف روی این کف تزیین و یک دست می شود که به این عمل در نمایشگاه کف سازی اطلاق می شود

  • قیمت کف سازی در نمایشگاه در حال حاضر یعنی فروردین 1399 در حدود مترمربعی ۳۵ هزار تومان از جنس پارکت دست دوم می باشد

  • در صورتی که بخواهید در کف سازی از پارکت کاملا نو استفاده شود به ازای هر متر مربع باید مبلغ ۵۰ هزار تومان در نظر بگیرید 

  • در رابطه با پارکت دست دوم این نکته را به خاطر داشته باشید که به صورت عرف این پارکت  ها قابل استفاده و از لحاظ کارکرد قابل قبول می باشند ولی مشکلی که در نمایشگاههای تهران وجود دارد این است که همه نوع رنگی و هر تکسچر ای برای این کار وجود ندارد یعنی در صورتی که شما بخواهید کف غرفه ها با پارکت رنگ خاصی مفروش شود معمولاً این کار امکان پذیر نیست

  •  در نمایشگاه خانواده پارکت ها معمولاً با رنگ روشن استفاده می شود ولی معمولاً می شود پارکت ی را خرید که برای چند دوره در نمایشگاه بتوان از آن استفاده کرد

  • در کل باید گفت که کف سازی در نمایشگاه علاوه بر ایجاد حریم،، باعث ایجاد زیبایی در غرفه می گردد و همچنین استحکام غرفه سازی را نیز به نوعی تضمین می نماید

غرفه سازی و دلیل حضور در نمایشگاه

نمایشگاه فضای رقابتی است و در یک فضای رقابتی جذابیت و چشمگیر بودن شاخص های اول انتخاب هر بیننده است یعنی در واقع در فضای نمایشگاه همه سعی می‌کنند که به بهترین نحوی حضور پیدا کنند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب غرفه و جذب کسب و کار خود نمایند این شاید یکی از مهمترین دلایل غرفه سازی در نمایشگاه های مختلف باشد

دلیل دوم ایجاد انرژی در مجموعه تحت مدیریت شرکت می باشد که باعث تقویت روحیه و کارآمدی هرچه بیشتر پرسنل می باشد که در نمایشگاه وقتی کارمندان و همکاران مجموعه خود را در فضای کسب و کار و تعامل مستقیم با مخاطبین میبینند روحیه بهتری پیدا کرده و سعی در انجام امور ماموریت به نحو احسن و  منطقی می‌نماید به زبان دیگر انرژی جذب می‌کنند و همین امر باعث ترقی و رشد مجموعه خواهد شد

دلیل دیگر برای حضور در نمایشگاه و و غرفه سازی جذب مخاطبین بیشتر و توسعه فضای کسب و کار و توسعه ارتباطات مرتبط می باشد این ارتباطات پس از مدتی باعث پیشرفت و جذب سرمایه خواهد شد

بعضی معانی در صنعت غرفه

غرفه سازئ

در غرفه سازی با استفاده از نئوپان و مشتقات آن که می تواند نئوپان ۸ میل و یا ۱۶ میل باشد با یک طرح سه بعدی از پیش تعیین شده که به آن طراحی غرفه می گویند سازه ساخته می شود که پس از نقاشی و برق کشی و تابش انواع نور ها روی آن دکوری زیبا برای یک دوره محدود حدود ۴ یا ۵ روز حداکثر ساخته و آماده می شود.

  • غرفه آرایی

در غرفه آرایی با توجه به بضاعت مشارکت کننده با یک سری تجهیزات از پیش آماده شده

مانند انواع و اقسام پاپ آپ و تابلوهای تبلیغاتی ایکس بنر یا کراس بنر غرفه به خود می گیرد و تا حدی کار راه انداز خواهد بود نمونه های غرفه آرایی را در نمایشگاه و یا همایش ها بسیار دیده اید معمولاً  در  غرفه آرایی تغییرات زیادی از حیث ساخت و ساز به عمل نمی آید و با مبلمان انواع و اقسام دکور های مختلف غرفه آرایش می شود

 

  • غرفه سازی ماکسیما

     

  • در غرفه سازئ ماکسیما از ابزار و تجهیزات قابل نسبی که توسط پیچ و مهره به هم مربوط و متصل می شوند استفاده می شود که در نهایت غرفه نمایشگاهی به صورت یک بند و یک دستی به چشم می آید این روش به دلیل کاهش هزینه‌های قفل سازی و سرعت عمل در نصب ماکسیما طرفداران خاصی دارد منتها خروجی کار از حیث زیبایی و وجاهت در حد غرفه سازی نیست و تفاوت از زمین تا آسمان است

     

  • اسپیس فریم

     

     

  • با اسپیس فریم میتوان در کمترین زمان یک سازه نمایشگاهی را بنا کرد این سازه نمایشگاهی معمولاً مناسب فضاهای باز می باشد همانگونه که از اسم از اسمش مشخص است

  • اسپیس فریم در واقع یک نوع سازه فضایی است این سازه از تعدادی ستون و پل تشکیل شده است که پس از اتصال به یکدیگر این قابلیت را پیدا می کنند که توسط یک چادر یک فضای محدود و مرز بندی شده را  ایجاد می کند

     

  • اسپیس فریم کارآیی خارج از فضای مسقف را دارد ولی در بسیاری از نمایشگاه ها به دلیل سادگی و قیمت مناسب آن طرفداران خود را دارد

هم اکنون از بسیاری از نرم افزارهای سه بعدی ساز برای طراحی غرفه نمایشگاهی بهره می گیرند که تری دی مکس یکی از این سافتور ها می باشد ولی اگر تازه وارد این عرصه شده اید به شما اسکچاپ را توصیه می کنیم که هم از حیث پشتیبانی و هم سادگی در الویت قراردارد

   غرفه سازی و طراحی آن

طراحی غرفه نمایشگاهی را می بینید که توسط نرم افزار تری دی مکس طراحی و بعد از اون رندر شده است رندر شدن این غرفه و این طرح نمایشگاهی معمولاً زمان زیادی رو از سی پی یو کامپیوتراشغال میکنه این زمان بیشتر از نیم ساعت و حتی تا یک روز ممکن است به طول بیانجامد 

برای همین روش های خاصی وجود داره که بشه زمان رندر طرح غرفه نمایشگاهی را به حداقل خودش رساند تا در وقت صرفه جویی شود همان طور که در عکس می‌بینید که غرفه به صورت انیمیت در آمده و در فضای یوتیوب موجود است در سایت ما تعدادی از این طرح ها وجود دارد در صورت نیاز ایمیل بزنید تا براتون بفرستیم

5 روش که می توانید استفاده کنید تا غرفه سازی نمایشگاه به صورت موثر تری انجام شود

  • موثر ترین روش ها در غرفه سازی  نمایشگاه جهت حضور حداکثری و موثر در نمایشگاه در نظر گرفته می شود معمولاً غرفه سازی نمایشگاه را بهتر است از دو ماه مانده به زمان برگزاری به صورت کامل تمام شده و تمامی قراردادهای آن امضا شده باشد 
  • منظور این است که غرفه ساز خود را از قبل انتخاب و طراحی غرفه و انتخاب طرح را به دقایق نهایی و انتهایی زمان نگذارید در نظر داشته باشید که موثر ترین روش برای یک غرفه سازی نمایشگاه این است که همه امور در زمان‌های مقرر انجام شود غرفه سازئ نمایشگاهی از اموری است که اصولاً بستگی به متراژ ندارد و در  غرفه سازئ نمایشگاهئ به هیچ روی زمان را از دست ندهید
  • غرفه سازی نمایشگاهئ در نظر داشته باشید که کلیه تسویه حسابهای مربوط به نمایشگاه را نیز در دستور کار خود قرار دهید یعنی به مجری نمایشگاه هیچگونه بدهی و بستانکاری نداشته باشید در غیر این صورت این امکان وجود دارد که در زمان مقرر جهت برپایی غرفه یعنی غرفه سازی مجری از ساخت غرفه ممانعت به عمل آورده و موجبات خسارت به مشارکت کننده فراهم شود
  • غرفه سازی نمایشگاهئ مانند سایر امور نیازمند به نیروی اجرایی و خلاق است پس بهتر است از یک شرکت غرفه ساز که دارای تجربه کافی و نیروی متعهد و باتجربه است بهره ببرید غرفه سازی نمایشگاهی را با مجموعه قدرتمند و کاربلدکه اشراف کامل به فضای نمایشگاه و روش ساخت و ساز دارد انجام دهید
  • غرفه سازئ نمایشگاهئ بهتر است که از نیروهای مورد تایید و شرکت های دارای گرید نمایشگاهی استفاده نمایید در حال حاضر نمایشگاه لیستی از شرکت‌ها و موسساتی که مورد تایید نمایشگاه می باشند در قالب شرکت های مجاز در وب سایت خود دارد که این شرکت ها اجازه ساخت و ساز در فضای نمایشگاهی را دارند و غرفه سازئ نمایشگاه را انجام  می‌دهند
  • غرفهسازی نمایشگاه همیشه به این نکته توجه کنید که فردی به عنوان نماینده تام الاختیار جهت گفتمان با شرکت قرفه ساز غرفه ساز و برگزارکننده معرفی کرده باشید
  •  این شخص مسئولیت هماهنگی های لازم در این زمینه را برعهده داشته و این کار باعث می‌شود که بسیاری از مشکلات و معضلات مربوطه به زمان ساخت و ساز غرفه نمایشکاهئ برطرف شود و شاهد یک غرفه سازئ زیبا  شیک و لاکچری در نمایشگاه باشید غرفه سازی نمایشگاهی یکی از موارد مهم دیگراین است که از استرس و فشار بیهوده بر کارمندان خود و پیگیری های بی مورد اجتناب نمایید 
  • این کار باعث می شود که فرآیند غرفه سازی به صورت مناسبی انجام و به درستی انجام شود

غرفه سازی در تهران

غرفه نمایشگاهی در تهران شاید با بسیاری از غرفه سازی ها در شهرهای مختلف متفاوت باشد از بابت اینکه تهران پایتخت ایران است و یا این که مرکز کشور می باشد بلکه از این نظر که غرفه نمایشگاهی در تهران و ساخت و ساز آن قوانین و مقررات خاصی را دارد از همان لحظه که درخواست غرفه مینمایید تا زمانی که غرفه در حال جمع آوری است مقررات و دستورالعمل هایی جاری است که باید برای ساخت غرفه در تهران به آن توجه کرد

غرفه سازی نمایشگاه در تهران ابتدا می تواندبا اطلاع رسانی مجری نمایشگاه از طرق مختلف تلفنی ارسال فکس درخواست از طریق ایمیل تیزر تلویزیونی استانی و یا حتی آگهی تبلیغاتی سراسری به اطلاع شما می‌رسد 

در این مرحله با توجه به نیاز شما در جهت توسعه کسب و کار این اشتیاق در شما پدید می آید که در این نمایشگاه شرکت نمایید و کسب و کار خود را توسعه دهید البته می‌تواند استقرار کسب و کار نیز نامیده شود و به نوعی تثبیت کسب و کار می باشد
غرفه سازی نمایشگاه تهران بعد از این که فراخوان انجام شد و شما ثبت نام به عمل آوردید نهایتاً بعد از پرداخت مبالغ مربوط به اجاره فضای نمایشگاهی از طریق الکترونیک و یا به روش های دیگر از شما دعوت می شود که به پیشنهادمربوطه جهت جانمایی غرفه تاییدیه ارسال  نماید در واقع فضاهایی که می‌توانید در آنجا غرفه داشته باشید را به شما پیشنهاد می دهند معمولا به این فضاها پلن غرفه میگوییم  پلن ها محل غرفه و متراژ و همچنین ارتفاع هر سالن را مشخص میکند

 البته این نقشه ها در بعضی مواقع خیلی دقیق نیستند ولی جانمایی  مناسبی از محل غرفه نمایش می دهند و در نهایت پس از جانمایی غرفه و انجام امور مالی مربوط به اجاره فضای غرفه و پرداخت مبالغ مالی پلن غرفه شما تعریف می‌شود حال باید جهت غرفه سازی نمایشگاه تهران به دنبال یک شرکت مورد تایید نمایشگاه که به اصطلاح دارای گرید غرفه سازی باشد بگردید و بقیه کارها به صورت روال انجام می شود 

پس از ارائه معرفی نامه به غرفه ساز مابقی کارها را به او بسپارید بدین طریق غرفه سازی نمایشگاه تهران تا مرحله بهره برداری پیش می رود برای پرزنت محصول اگر نیروی غرفه دار و مستخدم غرفه و به اصطلاح کانتر نیز می خواهید شرکتهایی در این زمینه هستند که خدمات نمایشگاهی مرتبط را انجام می‌دهند بهتر است با غرفه ساز خود مشورت نمایید تا بهترین اکیپ کانتر را انتخاب کنید
غرفه سازی نمایشگاه تهران اگر با برنامه ریزی دقیق و سر وقت انجام شود می تواند خاطرات خیلی خوبی را برای شما رقم بزند و به نوعی باعث رشد و پایداری کسب و کارتان گردد غرفه سازی نمایشگاه تهران را به بهترین نحو پیگیری کنید و اگر عکس خوبی هم گرفتید برای ما بفرستید

 

غرفه سازی ماکسیما

  • غرفه سازی ماکسیما چند سالی است که در نمایشگاه رایج شده است و توسط این نوع غرفه سازی با استفاده از سازه های ماکسیما غرفه های زیبا و سریع را می توان ساخت

  • غرفه سازی ماکسیما ریشه در این حقیقت دارد که غرفه سازی باید سریع و کم هزینه و کاملاً اقتصادی باشد برای بسیاری از مشارکت‌کنندگان مخصوصاً مشارکت کنندگانی که در نمایشگاههای خارج از محل اصلی شرکتشان حضور  می رسانند پیدا کردن غرفه ساز یا شرکت پیمانکار غرفه سازی که سر وقت غرفه را تحویل دهد بسیار مخاطره آمیز می باشد به همین دلیل رویکرد استفاده از غرفه سازی ماکسیما تقویت شده است

  • غرفه سازی ماکسیما قیمت های متعادل تری نسبت به غرفه سازی دارد در غرفه سازی ماکسیمابا استفاده از سازه ها می توان محدوده یک دکور نمایشگاهی را مشخص و برای آن سردر – لایت باکس- قسمت وی آی پی- فضای مذاکره  و …  ساخت معمولا بر پایی یک غرفه ماکسیماخیلی طول نمی کشدو بنابر مهارت نصاب غرفه ماکسیما بین ۱ تا ۵ ساعت غرفه نصب و اجرا می شود

  • غرفه سازی ماکسیما نیاز به نقاشی ورنگ کاری نیست ساز ه ها از قبل شکل و شمایل مشخص  و از جنس ام دی اف روکش دار یا لعاب دار می باشد و به همین دلیل در غرفه سازی ماکسیما با توجه به حذف نقاشی از مراحل غرفه سازی ضرورتی به نقاشی غرفه نداشته و  باعث کاهش زمان نصب و اجرای غرفه نمایشگاهی ماکسیما یا همان غرفه سازی ماکسیما می گردد 

  • غرفه سازی ماکسیما در نهایت نیاز به برقکاری و سیم کشی دارد اما معمولاً در غرفه سازی ماکسیما محل این سازه ها از قبل تعریف شده اند و نصب برق آن ها زمان زیادی را نخواهد برد

  •  چون در غرفه سازی نمایشگاهی معمولاً برای برق کاری  سوراخکاری و عبور سیم و کابل و نصابی های خاص مانند نصب لایت باکس نصب برق لایت باکس معمولاً زمانبر می باشد همین چند دلیل کافی است که باعث شود که غرفه سازی ماکسیما کاهش زمان ساخت و اجرای غرفه را به همراه داشته باشد از دلایل دیگر استفاده از غرفه سازی ماکسیما می توان به کاهش هزینه‌های غرفه سازی  بر  شمرد

  • کف سازی غرفه نمایشگاهی در غرفه سازی ماکسیما نیز اجرا می شود مگر در غرفه هایی که کوچکتر باشند و یا اینکه مشارکت کننده از کف سازی غرفه صرفنظر کرده و باعث کاهش بیشتر هزینه غرفه سازی گردد برای ملاحظه قیمت های غرفه سازی ماکسیما با ما تماس بگیرید

برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی چه کارهایی را باید انجام دهیم

1-زمان بندی

یکی از مواردی که در مورد آن خیلی سوال می شود مسئله   ساخت غرفه  در زمان مقرر و تحویل اون غرفه در کمترین زمان به صاحب غرفه و کارفرمای غرفه  می باشد

این مسئله یعنی زمان بندی درست در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی به نوعی به زمانبندی درست کارفرما نیز به صورت مستقیم وابسته است 

مشارکت کننده و غرفه داری که در زمان مقرر نسبت به عقد قرارداد و انجام امور پیش زمینه غرفه سازی عمل می کند صد در صد راندمان بهتر و مناسب تری از پیمانکار غرفه سازی و هم از مجری برگزاری نمایشگاه دریافت خواهد کرد

در واقع زمان بندی مناسب در تمامی امور به خصوص طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی بسیار حائز اهمیت بوده و از اولویت های اصلی است همیشه بیاد داشته باشیم که برای انجام یک کار مناسب سر وقت و زیباتر  باید زمان بندی مناسب و موثر ی نیز داشته باشیم 

این زمان را به غرفه ساز خود  نیز بدهیم تابا انجام عملیات غرفه سازی ساخت یک غرفه را بدرستی  انجام دهد

2- کارها را  متفرق نکنیم

ابتدا لازم می دانم قبل از این که به این سوال  پاسخ دهم به این نکته اشاره کنم که ساخت یک غرفه نمایشگاهی در واقع برآیندی از مجموعه فعالیت هایی است که نهایتاً منجر به خلق یک اثر هنری به نام غرفه نمایشگاهی می شود

 برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی تنها مانندیک موضوع معمولی و ساده برخورد نکنیم و یا این که باید با یک غرفه ساز که با تمام فوت و فن های این کار آشناست تعامل کرده و  از صفر تا صد اینکار را به مجموعه باتجربه و متبحر سپرد تا با انجام آن به صورت درست باعث ایجاد یک اثر هنری و زیبا و دلپذیر گردد

در پاسخ به این سوال باید گفت که در ابتدا باید تصمیمی درست و منطقی  با معرفی یک  نماینده به صورت تام الاختیار از مجموعه مشارکت کننده به عنوان مامور پیگیری و ساخت غرفه نمایشگاهی معرفی گردد 

نماینده مشارکت کننده بایست دارای اختیارات کامل در زمینه انتخاب محل غرفه و دارای دید و بصیرت کامل در زمینه زیبایی و مهندسی باشد این اشراف باعث تعامل و ایجاد بستر مناسبی برای هماهنگی های لازم با شرکت پیمانکار ساحت غرفه می گردد

 اموری که برعهده این نماینده می باشد عبارتند از ۱- انجام هماهنگی های لازم با مجری برگزاری نمایشگاه 2-دریافت پلان نمایشگاه3- انجام امور مالی مرتبط با فضای مورد درخواست 4- تعامل با شرکت غرفه ساز در جهت طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی به نحوی که تمامی امور و پیگیری های مربوطه از کانال این نماینده به مشارکت کننده منتقل و نهایتاً در اسرع وقت مسائل و مشکلات حل گردید 

این نماینده باید دارای روحیه قوی وطبعی آرام و لطیف باشد چه اینکه در انجام امور فورس ماژور داشتن عجله بی صبری و کم حوصلگی باعث تداخل امور و گاهی منجر به شکست عملیات می گردد 

کاری کنیم که غرفه جذاب باشد

بازدید کنندگان را زیر نظر بگیریم خواهید دید که بسیاری از آنها به صورت  زیر چشمی به محصولات و غرفه را نگاه می کنند چه باید کرد تا آنها بر سر شوق آمده و به صورت کامل از محصولات ما بازدید کنند

 روش‌های زیادی برای جذب مخاطب در نمایشگاه بسته به استعداد شما وجود دارد

تعدادی از کانتر ها را در نمایشگاه می‌بینیم که مشغول توضیح دادن در مورد نوع کالا یا خدمات عرفه در نمایشگاه هستند تعداد زیادی کاتالوگ و بروشور جلوی آنها قرار دارد که هر کسی که از جلوی آنها عبور می کند یکی از آنها را به وی توصیه می کنند که بازدیدکننده سر وقت و فرصت مناسب از این کاتالوگ ها استفاده کنند

خیلی‌ها هم که در نمایشگاه شرکت می‌کند و ازنمایشگاه بازدید می‌کنند فرصت خواندن این کاتالوگ ها و بروشور ها را اصلا ندارند

منظورم این است که اگر دنبال مشتری در نمایشگاه میگردید و این مشتری یک متخصص است بهترین کار این است که او را به بخش های مختلف غرفه هدایت نمایید  برنامه بچینید که با مدیرتان گفتگو کند و از او یک مشتری بالقوه بسازید

۱۰ ایده اصلی برای طراحی یک غرفه نمایشگاهی چیست؟

1-هدف خود را مشخص نمایید

اول اینکه هدف خود را مشخص کنید از اینکه شروع به ساخت و یا حتی طراحی یک غرفه  نمایشگاهی کنید بهتر این است که هدف اصلی خود جهت حضور در نمایشگاه را  مشخص کنید یعنی اینکه مشخص کنیم چه اهدافی را داریم برای چه در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم و باید به چه اهداف و مقاصد ی ‌رسید

شاید این بزرگترین ایده در در ساخت یک غرفه نمایشگاهی باشد که هدف ها را مشخص کنیم در واقع مشخص کردن اهداف باعث پرورش و به نوعی رسیدن به آن با وسایلی است که در اختیار داریم و یکی از این ابزارها طراحی غرفه نمایشگاهی می باشد

2-نور پردازی صحیح را از یاد نبریم

نورپردازی کلید اصلی در یک غرفه نمایشگاهی است هرچه نورپردازی زیبا تر و علمی تر انجام شود زیبایی غرفه ساعت چند برابر شده و جلوه بیشتری را می گیرد و این باعث جلب نظر مشارکت کننده و بازدیدکننده ها خواهد بود نورپردازی کلید اصلی غرفه سازی و به نوعی  به صورت فوق‌العاده اثربخشی بر زیبایی و جذابیت غرفه اثر گذار می باشد

3-فضای متناسبی برای برپایی غرفه و طراحی در نظر بگیرید

فضای مناسب یک غرفه یعنی میزان فضایی که واقعاً مورد نیاز برای برند شما ست  نیز در طراحی یک غرفه  فوق العاده مهم است

برای کسب و کارهای بزرگ که تعداد محصولات فوق العاده زیادی دارند و قصد دارند در یک نمایشگاه بزرگ شرکت کنند همسانی و همگونی ابعاد یک غرفه با نوع دستاورد های آن شرکت باید متناسب باشد

اگر شرکت بزرگی هستید یک غرفه با ابعاد و اندازه های در خور شرکت خود را طلب کنید

ابعاد و اندازه یک فضای نمایشگاهی برای ساخت یک غرفه می تواند به نوعی متاثر از این باشد که چه میزان فضا در کل نمایشگاه موجود است چون برگزارکننده مسئول است تا به صورت متناسب این فضا را بین  مشارکت کنندگان تقسیم کند ولی میزان فضایی که تقاضا می کنید باید متناسب با فضای کسب و کار شرکت تان باشد

4-طرح باید دعوت به داخل باشد

دعوت به داخل یکی از مهم‌ترین ویژگی های یک غرفه نمایشگاهی است  به صورتی که بازدیدکننده حس خوبی نسبت به غرفه نمایشگاهی داشته باشد و احساس قرابت و نزدیکی باعث شود که از غرفه شما بازدید کند

غرفه های بسته  معمولاً بازدیدکننده های کمی دارند

ما به این خاصیت غرفه دعوت به داخل میگوییم یعنی بازدیدکنندگان را مجاب می کند که وارد آن شده و از فضای گفتمان آن لذت ببرند این حس یعنی حس دعوت به صحبت و گفتمان در داخل غرفه را در طراحی غرفه نمایشگاهی همیشه در نظر بگیرید

به نحوی که هر کسی این حس را داشته باشد که وارد فضای صمیمی و مانند خانه خود شده است و به راحتی می تواند به جاهای مختلف آن سر بزند و صمیمیت را حس نماید

5-عدم استفاده از متن های سنگین

 در بسیاری از غرفه های نمایشگاهی استفاده از متن های طولانی و بی معنی شعارهای گزاف و شلوغ کاری نه تنها جاذبه ایجاد نمی کند بلکه باعث دفع بازدید کننده از غرفه ما می گردد

پس بهتر است از شعارهای محوری آشنا و بسیار ساده استفاده کرد که در ذهن مخاطب نشسته و قوت و شور بازدید از غرفه را در اوصد چندان کند

بهتر است نام شرکت و یک شعار محوری را برای غرفه نمایشگاهی در نظر بگیرید

استفاده از فونت های خوانا به نوعی که از فاصله دور به توان به سادگی آنها را خواند و تناسب این فونت ها و رنگ بندی این فونت با کل غرفه نمایشگاهی نیز از ضروریات است

در نظر داشته باشید که تناسب بین نوشته ها رنگ آمیزی نورپردازی بسیار حائز اهمیت است

شعارهای خود را کوتاه مختصر بیان کنید و از افعال کنش دار در جملات خود استفاده کنید افعالی که در آنها حس عمل و کنش و واکنش را به مخاطب انتقال می دهید این بهترین نوع از انتقال پیام به بازدید کننده است

6-گرافیک و خلاقیت زیبا را فراموش نکنید

گرافیک زیبا را از یاد نبرید از قدیم گفتن که یک تصویر کار هزاران کلمه را انجام میدهد یعنی استفاده از یک تصویر گویا خلاق و زیبا را می توان به جای سطح ها کلمه در غرفه نمایشگاهی به کار برد استفاده از تصاویر زیبا و کارآمد باگرافیک شایسته اثر فوق العاده قوی تری بر بازدیدکنندگان و حتی سایر مشارکت کننده در نمایشگاه خواهد داشت اثرگذاری طراحی گرافیکی در غرفه نمایشگاهی را به جای استفاده مکرر از فونت ها و تصاویر در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از تصاویر موجز و اثر گذار بازی در غرفه را می‌توان افزایش داد نکته اینکه بسیاری از شعارها و نوشته های خود را در قالب تصویر به نمایش درآورید این راهکاری قدرتمند و اثرگذار می باشد

7-استفاده از ساختاری متفاوت

استفاده از ساختار متفاوت را در طراحی غرفه نمایشگاهی حتما لحاظ کنید و ازاین آز مایش هیچ‌گاه نهراسید

 از چیدمان های متفاوت و طرح های خلاقانه در طراحی غرفه نمایشگاهی می توان بهره برد

وقتی  از ساختاری متفاوت د رغرفه سازی و در طراحی غرفه استفاده می کنیم همیشه این شانس را داریم که بیشتر دیده شویم و در انظار عمومی به صورت منحصر به فردی مورد بازبینی و آنالیز قرار گیریم

اگر یک شرکت تولیدی هستید حتماً برای طراحی غرفه خود نیازمند یک طرح هستید که این طرح بیان کننده تولید و ساخت و ساز توسط شماست 

طرح شما باید به گونه ای باشد و گویای این مطلب باشد که شما تولید کننده هستید 

در بعضی اوقات بهترین راهکار برای طراحی یک غرفه استفاده از محصولات تولیدی در غرفه است به عنوان مثال اگر شما یک شرکت تولید کننده لوازم پلاستیکی هستید بهتر این است که بتوان از  همین لوازم‌پلاستیکی نیز در غرفه سازی استفاده برد و چیدمان را به نحو مقتضی به پایان رساند

اگر یک شرکت تولید کننده سرامیک هستید حتماً از متریالی استفاده کنید که از تولید شرکت خودتان در طراحی بهره ببریدو  بهترین بازخورد و فیدبک را  برای شما به ارمغان  آورد

نکته اینکه استفاده از محصولات تولیدی در طراحی غرفه نمایشگاهی از اولویت هاست

8-به روز باشید

یکی از ابزارهای روزانه ما برای برقراری ارتباط حمل و نقل مسافرت و همه چیزهایی که در اطراف ما وجود دارد  استفاده از تکنولوژی روز دنیاست

پس بهتر است که از این تکنولوژی در طراحی غرفه نمایشگاهی نیز بهره ببریم

اما سوال اینجاست که چگونه می توان از تکنولوژی روز در طراحی یک غرفه استفاده کرد مثلا برای شرکتی که تولید کننده منسوجات یا پارچه های خاص است چگونه می توان از تکنولوژی روز استفاده کرد

محصولات تولیدی توسط شرکت شما موقعی که میخواهند در نمایشگاه به معرض دید عمومی قرار بگیرند باید این حس را به مخاطب القا کنند که از تکنولوژی روز استفاده می کنند و با استفاده از تکنیک ها و فناوری نوین در حال تولید و یا حتی در حال انتقال تجارب خود هستید

استفاده از تکنولوژی به خودی خود جذاب است با استفاده از به رخ کشیدن این مسئله می توانید مخاطبین بیشتری را در نمایشگاه به خود اختصاص دهید

در حال حاضر در بسیاری از نمایشگاه ها استفاده از  وی آر بسیار معمول شده است که همان  واقعیت مجازی است

در بسیاری از جاها نیز می توانید از ال سی دی های لمسی استفاده نمایید که بازدیدکننده خود می‌تواند با لمس این صفحات با اطلاعات شما بیشتر آشنا شود

 سعی کنید  از این ادوات در ورودی غرفه ها استفاده کنید و بعضی از آنها را در داخل غرفه قرار دهید تا بازدیدکنندگان برای دیدن آنها و مشاهده اطلاعات آنها وارد غرفه شما شوند

نمایش دهنده های بروز و بزرگ  خود به خود این ذوق و شوق را در بازدید کننده ایجاد می کنند که از غرفه شما بازدید کنند

9-فضا سازی نمایید

فضاسازی نمایید با استفاده از نورهای مناسب و  لایت باکس -وسایل تبلیغی رنگ- نوشته ها و همه و همه آنها فضایی خلق کنید که این فضا تافته جدا بافته از نمایشگاه باشد

این فضا می باید چشمگیر و در معرض نمایش قرار گیردکه باعث بازدید بیشتر از غرفه شما و حضور پررنگ تردر غرفه می گردد

10-گوش بازدیدکننده را نوازش کنید

پیام های صوتی را فراموش نکنید همیشه به یاد داشته باشید که یک پیام صوتی موثر و گوش نواز در یک فضای بمباران شده توسط نوشته ها  و نورهای مختلف شعارهای تبلیغاتی بازاریاب ها و همه و همه می تواند فوق العاده اثربخش باشد

یعنی از صدا در غرفه و در طراحی آن استفاده کنید

پیام های کوتاه بدهید شعار های خود را زمزمه کنید و آرام آرام آنها را در گوش مخاطب خود بخوانید

بهترین راه اثرگذاری بر بازدید کننده و جذب بالاترین میزان مخاطبین در نمایشگاه روش هایی که در بالا برشمردیم

آرزوی موفقیت و سرافرازی شما در نمایشگاه را داریم

5 سوال که قبل از هر کاری از سازنده غرفه یا همان غرفه سازباید بپرسید

همونطور که میدونید شرکت در نمایشگاه یکی از شیوه های اثر گذار در بازاریابی و نمایش محصولات در قرن حاضر است و همچنین طبق آخرین مطالعات و آمارهای به دست آمده قریب به ۸۰ درصد از شرکت کنندگان ای که در نمایشگاه های مختلف مشارکت می کنند به نتایج مورد نظر از بابت جذب نماینده فروش شناخته شدن بیشتر و نائل شدند و در اینجا می‌توان به نقش بسیار ارزنده یک غرفه نمایشگاهی نیز در جذب هر چه بیشتر بازدیدکنندگان در نمایشگاه اشاره کرد اگر شما برای شرکت در نمایشگاه پلتفرم و یا ایده خاصی ندارید بهتر است که از این هزینه های زیاد در نمایشگاه و همچنین ساخت غرفه کلا چشم پوشی کنید وقت شما یک حرفه خوب و زیبا و در عین حال جذاب را در نمایشگاه با برند خود برپا می کنی تیم اول را به سمت هدف و یکپارچگی بررسی دنبه اجرا تجربه می‌کنید در ادامه ۵ سوالی که شما باید از طراح و مجری غرفه نمایشگاهی بپرسید را میبینیم مطمئن باشید که استفاده کردن از این سوالات صحنه چشم گیری باعث شناخت هر چه بیشتر ه شما از مجموعه غرفه ساز �‌گردد و به نوعی این سوالات بسیار اساسی و کلیدی نیز می باشد

چرا می بایست از شرکت شما برای طراحی و ساخت یک غرفه نمایشگاه استفاده کنم مگه حودمان نمی توانیم

یکی از اصلی ترین سوال هایی است که در ذهن هر مشارکت کننده‌ای میتوان یافت به نحوی که پاسخ های بسیار متنوعی برای چنین سوالی وجود دارد و هرکسی به نحوی برای این سوال جوابی  دارد،

شاید تصمیم بگیرید که کدام یک از این پاسخ ها شما را قانع می کنن و یا متقاعد می شوید که یک غرفه ساز با طراحی زیبا و منحصر به فرد بتواند در زمان مناسب و در مکان اختصاصی خواسته شما که بیشتر زیبایی است را به منصه ظهور برساند برای این کار معمولاً شرکت های غرفه ساز نمونه کارهای قبلی و شماره تماس های کارفرما های قبل را  معمولاً ارائه می‌کنند که به نحو مقتضی می‌توان نسبت به این تصمیم گرفت در واقع وقتی که یک شرکت دارای تجارب بسیار ارزشمند در حوزه غرفه سازی است نمونه کارهای فراوان گویای این امر است وقتی که یک شرکت غرفه سازی به دروغ در پی جلب مشارکت و عقد قرارداد با شماست بهترین کار این است که نمونه کارهای مورد تایید را از آنها بخواهید 

از موارد دیگر میتوان انجام تخصصی این گونه امور در نمایشگاه ها اشاره کرد یعنی کار را به کاردان بسپارید حتی اگر خودتان دستی بر آتش دارید یعنی در اصطلاح از نظر شما می توان نجاری و نقاشی  در نمایشگاه با چند نفر آشنا و دوست انجام داد و بهتر استکه کلا  صرف نظر کنید چون تجربه بسیار تلخی است به علاوه  بار مالی و فکری باعث تخریب پروژه وناراحتی شما میگردد

تضمینی برای کیفیت در ساخت غرفه نمایشگاهی می دهید

بهتر این است که از غرفه ساز خود بخواهید در صورتی که کیفیت مناسب نیود چگونه و از چه طریق رضایت شما را به دست می‌آورد یعنی آیا از پرداخت خسارات مربوطه بر می‌آید یا خیر

نوع سازه در نمایشگاه رامشخص کنید

می بایست از تمام کسانی که می خواهند غرفه نمایشگاهی شما را طراحی و بسازند درخواست کنید که نوع متریال مصرفی را حتماً مشخص کنند در واقع هر شرکتی از روشهای متفاوتی برای سرهم کردن و ساخت یک غرفه نمایشگاهی بهره می برد به همین دلیل باید بدانید که این شرکتها چگونه از این متریال ها استفاده کرده و نهایتاً استراکچر کلی غرفه چه خواهد بود و نیز حتماً از آنها بپرسید که از چه ترکیبی در ساخت غرفه استفاده می کنند مثلا در بعضی جاها شرکت ها فقط کف سازی انجام می دهند و از اسپیس فریم برای شکل بندی به غرفه استفاده می شود و این خیلی متفاوت است با غرفه سازی با ام دی اف حتی با نئوپان

اینکه آیا همه کارهای غرفه سازی را مثلا نجاری برق کاری و نقاشی خود غرفه سازی انجام می دهد یعنی تیم است و یا این کارها را به صورت آت سورس و پیمانی به انجام می رساند پاسخ به سوالات می تواند در تصمیم گیری نهایی در عقد قرارداد با غرفه ساز بسیار موثر بوده و با این روش می توان یک شرکت با تجربه را از یک شرکت نوپا کاملا تشخیص داد

زمانبندی درست را در کار درست ببینید

کار درست یعنی کاری که در زمانبندی مشخص و در جایگاه مناسبی با عوامل مشخص شده انجام شود و هر یک از این عوامل به خودی خود می‌توانند کارها را تحت الشعاع قرار داده و و آن را تبدیل به یک کار ناقص و نافرجام نمایند پس بهتر است زمان بندی مناسب را در جایگاه منطقی آن جستجو کنیم در واقع از پیمانکار بخواهیم که برنامه زمان بندی مناسب و درست و منطقی را پیش روی ما قرار دارد و با بیان گام به گام این زمانبندی دلشوره و دلهره را از بابت ساخت غرفه نداشته باشیم

فرایند ساخت در کارگاه غرفه سازی انجام میشود و یا غرفه ساز دارای پیمانکاران جانبی می باشد

شاید کمی باور آن سخت باشد که بسیاری از پیمانکاران غرفه خود کارگاه غرفه سازی ندارند و اینن خود معضل بزرگی است که می تواند باعث اختلال در کار و ضربه زدن به زمانبندی پروژه و در نهایت ناقص ماندن اجرای غرفه گردد پس روی این موضوع بسیار تاکید کنید که آیا سازنده  حداقل همه کارهای پایه را خودش انجام می دهد یا این که او هم لنگ دیگران است تا سر موقع این کار را تحویل دهند

برگه‌ها: 1 2