يكصد هنرمند صنايع دستي آثار هنري خود را در ١٣ رشته در نمايشگاه نقش و نگار هنر ايران واقع در موزه فرش از ١٣تا١٧ ارديبهشت در معرض عرضه و فروش گذاشتند.

رجبعلي خسروآبادى، مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان تهران در اين باره گفت: رشد جشنواره ها و نمايشگاه هاي صنايع دستي در استان تهران يكي از چشم انداز برنامه هاي پيش بيني شده در سال ٩٥ نسبت به سال هاي گذشته خواهد بود و بدون شك عرضه بدون تقاضاي صنايع دستي نتيجه اي براي حمايت از هنرمندان در پي نخواهد داشت و ما در كنار برگزاري نمايشگاه هاي فروش صنايع دستي بايد يك حس نياز براي حضور محصولات هنرى در سبد خريد خانوارهاى تهرانى ايجاد كنيم.

او با اظهار اينكه كمپين خريد صنايع دستى حس تعلق به حمايت از اشتغال هنرمندان ايرانى و رونق اقتصاد داخلى را ايجاد مي كند ، افزود بايد استفاده از كالاى توليد داخل به فرهنگ جامعه تبديل شود ويكى از مصاديق تحقق اقتصاد مقاومتى ، حمايت از توليد هنرمندان هنرهاى سنتى است.

 

 

جشنواره تخصصی فرش، تابلو فرش و صنایع دستی با عنوان نقش و نگار هنر ایران زمین در محوطه موزه فرش افتتاح شد.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت :  رشد جشنواره ها و نمایشگاه های صنایع دستی در استان تهران یکی از چشم انداز برنامه های پیش بینی شده در سال 95 نسبت به سالهای گذشته خواهد بود .

رجبعلی خسروابادی بیان کرد: بیدون شک عرضه بدون تقاضای صنایع دستی نتیجه‌ای برای حمایت از هنرمندان در پی نخواهد داشت و ما در کنار برگزاری نمایشگاه های فروش صنایع دستی باید  یک حس نیاز برای حضور محصولات هنری در سبد خرید خانوارهای تهرانی ایجاد کنیم.

IMG_0028