غرفه سازی مجموعه ای از روش ها و اعمالی است که به صورت ساخت و ساز و طراحی منجر به خلق یک سازه می گردد
غرفه سازی به عنوان یکی از حرف و مشاغل نمایشگاهی چندین سال است که در کشور ما به وجود آمده است
غرفه سازی هم اینک در شهرهای مختلف مورد توجه و اقبال بسیاری از شهروندان و تمامی دست اندرکاران کسب و کار قرار گرفته است چه اینکه غرفه سازی نمایشگاه باعث رونق کسب و کار و به نوعی یک مهمانی در فضای کسب و کار می باشد
غرفه سازی را می توان به عنوان یکی از هنرهای شناخته شده و زیبا در فضای نمایشگاهی و از شاخه های معماری در نظر گرفت که در این فضای کسب و کار از تمامی پیمانکاران و اقشار مختلف که به نوعی در زمینه اجرا و طراحی غرفه استفاده می نمایند بهره می برد

غرفه سازی نمایشگاهی

نمایی از یک غرفه نمایشگاه

غرفه سازی تهران مدل

 

غرفه سازی مودولار یعنی  همه چیز از قبل آماده است و به صورت ماژول های مشخصی در محل‌های خاص خودش قرار می‌گیرد و از متریال های مختلفی می شود برای این نوع غرفه سازی استفاده کرد

سازه های پیش ساخته از جنس ام دی اف و یا حتی از اسپیس فریم همیشه در این کار می توانند استفاده  شوند

غرفه سازی ماژولار نوعی غرفه سازی است که با استفاده از سازه های پیش ساخته شده از هر جنسی بشود یک غرفه نمایشگاهی را ساخت

غرفه سازی با اسپیس فریم
غرفه سازی نمایشگاهی در نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی تهران

ابتدا مناسب می دانم که در مورد اسپیس فریم توضیح دهم که سازه ای است  که با هم بندی با استفاده از بست های مخصوص و پشت سر هم قرار دادن آنها می توان غرفه نمایشگاهی را محصور کرد

در نهایت روی اسپیس فریم یک چادر انداخته می شود  که موجب می‌شود بازدیدکننده یک فضای مشخص نمایشگاهی رانزد خود  تداعی کند

این سازه ارزان ترین سازه نمایشگاهی می باشدو مناسب برای فضاهای باز می باشد

 اگر بخواهیم که با کمترین هزینه غرفه نمایشگاهی را بسازیم بهترین گزینه استفاده از اسپیس فریم می باشد

در نمایشگاه ها معمولاً پس از اختصاص یافتن فضا و پلن مربوطه به مشارکت کننده  معمولاً دو نوع پیشنهاد ارائه می‌شود

یکی از این پیشنهاد ها استفاده کردن مشارکت کنندگان از خدمات پیش ساخته به عنوان غرفه سازی می باشد

در این روش  بنا به سلیقه برگزارکننده غرفه های یک شکل و معمولاً از یک نوع استراکچر به عنوان غرفه پیش ساخته ارائه می گرددو  معمولاً غرفه های پیش ساخته توسط پارتیشن و آلومینیوم های هشتپر شکل می گیرد و فضاهای نمایشگاهی را به صورت محدود نمایش می دهد

اگر شما از غرفه سازی پیش ساخته استفاده کنید برگزارکننده در فضای مد نظر شما یا همان غرفه شما توسط پارتیشن فضایی را محصور نموده  و آن را به شما در طول دوره نمایشگاه واگذار می نماید تا بتوانید به به راجتی و بدون مزاحمت  فعالیت نمایی

در  غرفه‌سازی به صورت خود ساز معمولاً فضا به صورت یک زمین خالی بدون هیچ گونه سازه ای در اختیار مشارکت کننده قرار می گیرد تا به دلخواه خود و مطابق با دستورالعمل های شرکت سهامی نمایشگاه ها و مقررات ملی ساختمان نسبت به ساخت غرفه اقدام نمایند

در غرفه سازی پیش ساخته معمولا برگزارکننده مبالغی بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان بابت هر متر مربع ساخت از مشارکت کننده دریافت می کند به واسطه این هزینه و پرداخت آن توسط مشارکت کننده فضای مشخصی در اختیار مشارکت کننده قرار می گیرد و در این فضا یک سردر با نام مشارکت کننده چند عدد لامپ برای روشنایی غرفهو  کفی دارای موکت و تعدادی میز و صندلی برای غرفه َ نظر گرفته می شود

کف سازی با استغاده از باکس های با ضحامت 10 سانت

نمایشگاه فضای رقابتی است و در یک فضای رقابتی جذابیت و چشمگیر بودن شاخص های اول انتخاب هر بیننده است یعنی در واقع در فضای نمایشگاه همه سعی می‌کنند که به بهترین نحوی حضور پیدا کنند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب غرفه و جذب کسب و کار خود نمایند این شاید یکی از مهمترین دلایل غرفه سازی در نمایشگاه های مختلف باشد

دلیل دوم ایجاد انرژی در مجموعه تحت مدیریت شرکت می باشد که باعث تقویت روحیه و کارآمدی هرچه بیشتر پرسنل می باشد که در نمایشگاه وقتی کارمندان و همکاران مجموعه خود را در فضای کسب و کار و تعامل مستقیم با مخاطبین میبینند روحیه بهتری پیدا کرده و سعی در انجام امور ماموریت به نحو احسن و  منطقی می‌نماید به زبان دیگر انرژی جذب می‌کنند و همین امر باعث ترقی و رشد مجموعه خواهد شد

دلیل دیگر برای حضور در نمایشگاه و و غرفه سازی جذب مخاطبین بیشتر و توسعه فضای کسب و کار و توسعه ارتباطات مرتبط می باشد این ارتباطات پس از مدتی باعث پیشرفت و جذب سرمایه خواهد شد

 

انواع دکوراسیون نمایشگاهی

غرفه سازئ

در غرفه سازی با استفاده از نئوپان و مشتقات آن که می تواند نئوپان ۸ میل و یا ۱۶ میل باشد با یک طرح سه بعدی از پیش تعیین شده که به آن طراحی غرفه می گویند سازه ساخته می شود که پس از نقاشی و برق کشی و تابش انواع نور ها روی آن دکوری زیبا برای یک دوره محدود حدود ۴ یا ۵ روز حداکثر ساخته و آماده می شود.

در غرفه آرایی با توجه به بضاعت مشارکت کننده با یک سری تجهیزات از پیش آماده شده

مانند انواع و اقسام پاپ آپ و تابلوهای تبلیغاتی ایکس بنر یا کراس بنر غرفه به خود می گیرد و تا حدی کار راه انداز خواهد بود نمونه های غرفه آرایی را در نمایشگاه و یا همایش ها بسیار دیده اید معمولاً  در  غرفه آرایی تغییرات زیادی از حیث ساخت و ساز به عمل نمی آید و با مبلمان انواع و اقسام دکور های مختلف غرفه آرایش می شود

 

نرم افزارهای معماری دنیای زیبایی را از قبل برایمان می سازند این زیبایی و قدرتی که به ما می دهندرا ستایش می کنم
G.R.Ajdari
G.R.AjdariCEO

هم اکنون از بسیاری از نرم افزارهای سه بعدی ساز برای طراحی غرفه نمایشگاهی بهره می گیرند که تری دی مکس یکی از این سافتور ها می باشد ولی اگر تازه وارد این عرصه شده اید به شما اسکچاپ را توصیه می کنیم که هم از حیث پشتیبانی و هم سادگی در الویت قراردارد

   طراحی غرفه نمایشگاهی را می بینید که توسط نرم افزار تری دی مکس طراحی و بعد از اون رندر شده است رندر شدن این غرفه و این طرح نمایشگاهی معمولاً زمان زیادی رو از سی پی یو کامپیوتراشغال میکنه این زمان بیشتر از نیم ساعت و حتی تا یک روز ممکن است به طول بیانجامد 

برای همین روش های خاصی وجود داره که بشه زمان رندر طرح غرفه نمایشگاهی را به حداقل خودش رساند تا در وقت صرفه جویی شود همان طور که در عکس می‌بینید که غرفه به صورت انیمیت در آمده و در فضای یوتیوب موجود است در سایت ما تعدادی از این طرح ها وجود دارد در صورت نیاز ایمیل بزنید تا براتون بفرستیم

۵ روش استفاده کنید تا غرفه سازی نمایشگاه به صورت موثر تری انجام شود​

5 روش که می توانید استفاده کنید تا غرفه سازی نمایشگاه به صورت موثر تری انجام شود

چگونه یک غرفه نمایشگاهی در تهران را بسازیم

غرفه نمایشگاهی در تهران شاید با بسیاری از غرفه سازی ها در شهرهای مختلف متفاوت باشد از بابت اینکه تهران پایتخت ایران است و یا این که مرکز کشور می باشد بلکه از این نظر که غرفه نمایشگاهی در تهران و ساخت و ساز آن قوانین و مقررات خاصی را دارد از همان لحظه که درخواست غرفه مینمایید تا زمانی که غرفه در حال جمع آوری است مقررات و دستورالعمل هایی جاری است که باید برای ساخت غرفه در تهران به آن توجه کرد

غرفه سازی نمایشگاه در تهران ابتدا می تواندبا اطلاع رسانی مجری نمایشگاه از طرق مختلف تلفنی ارسال فکس درخواست از طریق ایمیل تیزر تلویزیونی استانی و یا حتی آگهی تبلیغاتی سراسری به اطلاع شما می‌رسد 

در این مرحله با توجه به نیاز شما در جهت توسعه کسب و کار این اشتیاق در شما پدید می آید که در این نمایشگاه شرکت نمایید و کسب و کار خود را توسعه دهید البته می‌تواند استقرار کسب و کار نیز نامیده شود و به نوعی تثبیت کسب و کار می باشد
غرفه سازی نمایشگاه تهران بعد از این که فراخوان انجام شد و شما ثبت نام به عمل آوردید نهایتاً بعد از پرداخت مبالغ مربوط به اجاره فضای نمایشگاهی از طریق الکترونیک و یا به روش های دیگر از شما دعوت می شود که به پیشنهادمربوطه جهت جانمایی غرفه تاییدیه ارسال  نماید در واقع فضاهایی که می‌توانید در آنجا غرفه داشته باشید را به شما پیشنهاد می دهند معمولا به این فضاها پلن غرفه میگوییم  پلن ها محل غرفه و متراژ و همچنین ارتفاع هر سالن را مشخص میکند

 البته این نقشه ها در بعضی مواقع خیلی دقیق نیستند ولی جانمایی  مناسبی از محل غرفه نمایش می دهند و در نهایت پس از جانمایی غرفه و انجام امور مالی مربوط به اجاره فضای غرفه و پرداخت مبالغ مالی پلن غرفه شما تعریف می‌شود حال باید جهت غرفه سازی نمایشگاه تهران به دنبال یک شرکت مورد تایید نمایشگاه که به اصطلاح دارای گرید غرفه سازی باشد بگردید و بقیه کارها به صورت روال انجام می شود 

پس از ارائه معرفی نامه به غرفه ساز مابقی کارها را به او بسپارید بدین طریق غرفه سازی نمایشگاه تهران تا مرحله بهره برداری پیش می رود برای پرزنت محصول اگر نیروی غرفه دار و مستخدم غرفه و به اصطلاح کانتر نیز می خواهید شرکتهایی در این زمینه هستند که خدمات نمایشگاهی مرتبط را انجام می‌دهند بهتر است با غرفه ساز خود مشورت نمایید تا بهترین اکیپ کانتر را انتخاب کنید
غرفه سازی نمایشگاه تهران اگر با برنامه ریزی دقیق و سر وقت انجام شود می تواند خاطرات خیلی خوبی را برای شما رقم بزند و به نوعی باعث رشد و پایداری کسب و کارتان گردد غرفه سازی نمایشگاه تهران را به بهترین نحو پیگیری کنید و اگر عکس خوبی هم گرفتید برای ما بفرستید

 

غرفه سازی ماکسیما

 غرفه سازی و نقش آن در فضای کسب و کار را با هم بررسی می‌کنیم در این بررسی ملاحظه می‌کنید که یکی از مهم ترین روش ها برای جذب مخاطب در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارج از کشور طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی آن هم با استفاده از روش هایی هست که میتواند چشمگیر خلاق و به نوعی جذاب هر بیننده‌ای از نمایشگاه باشد

برای این که به خواسته خود یعنی ساخت یک غرفه نمایشگاهی زیبا دست یابید بهتر است که با متخصصین و طراحان زبده و کارآزموده غرفه سازی نمایشگاهی تعامل کنید و بنا به نوع کسب و کار و شکل و شمایل کسب و کارتان ت به طراحی و ساخت یک غرفه نمایشگاهی زیبا اقدام کرده و از نتایج آن بهره‌مند گردید

این نتایج می‌تواند شامل افزایش مشتریان افزایش پیمانکاران و در بسیاری از موارد افزایش فالوور و دنبال کنندگان در فضای مجازی گردد بهتر است برای رسیدن به این ایده آل ها یک غرفه نمایشگاه زیبا و کار درست را طراحی و به دست متخصصان اجرا نمایید

برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی چه کارهایی را باید انجام دهیم

یکی از مواردی که در مورد آن خیلی سوال می شود مسئله   ساخت غرفه  در زمان مقرر و تحویل اون غرفه در کمترین زمان به صاحب غرفه و کارفرمای غرفه  می باشد

این مسئله یعنی زمان بندی درست در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی به نوعی به زمانبندی درست کارفرما نیز به صورت مستقیم وابسته است 

مشارکت کننده و غرفه داری که در زمان مقرر نسبت به عقد قرارداد و انجام امور پیش زمینه غرفه سازی عمل می کند صد در صد راندمان بهتر و مناسب تری از پیمانکار غرفه سازی و هم از مجری برگزاری نمایشگاه دریافت خواهد کرد

در واقع زمان بندی مناسب در تمامی امور به خصوص طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی بسیار حائز اهمیت بوده و از اولویت های اصلی است همیشه بیاد داشته باشیم که برای انجام یک کار مناسب سر وقت و زیباتر  باید زمان بندی مناسب و موثر ی نیز داشته باشیم 

این زمان را به غرفه ساز خود  نیز بدهیم تابا انجام عملیات غرفه سازی ساخت یک غرفه را بدرستی  انجام دهد

ابتدا لازم می دانم قبل از این که به این سوال  پاسخ دهم به این نکته اشاره کنم که ساخت یک غرفه نمایشگاهی در واقع برآیندی از مجموعه فعالیت هایی است که نهایتاً منجر به خلق یک اثر هنری به نام غرفه نمایشگاهی می شود

 برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی تنها مانندیک موضوع معمولی و ساده برخورد نکنیم و یا این که باید با یک غرفه ساز که با تمام فوت و فن های این کار آشناست تعامل کرده و  از صفر تا صد اینکار را به مجموعه باتجربه و متبحر سپرد تا با انجام آن به صورت درست باعث ایجاد یک اثر هنری و زیبا و دلپذیر گردد

در پاسخ به این سوال باید گفت که در ابتدا باید تصمیمی درست و منطقی  با معرفی یک  نماینده به صورت تام الاختیار از مجموعه مشارکت کننده به عنوان مامور پیگیری و ساخت غرفه نمایشگاهی معرفی گردد 

نماینده مشارکت کننده بایست دارای اختیارات کامل در زمینه انتخاب محل غرفه و دارای دید و بصیرت کامل در زمینه زیبایی و مهندسی باشد این اشراف باعث تعامل و ایجاد بستر مناسبی برای هماهنگی های لازم با شرکت پیمانکار ساحت غرفه می گردد

 اموری که برعهده این نماینده می باشد عبارتند از ۱- انجام هماهنگی های لازم با مجری برگزاری نمایشگاه 2-دریافت پلان نمایشگاه3- انجام امور مالی مرتبط با فضای مورد درخواست 4- تعامل با شرکت غرفه ساز در جهت طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی به نحوی که تمامی امور و پیگیری های مربوطه از کانال این نماینده به مشارکت کننده منتقل و نهایتاً در اسرع وقت مسائل و مشکلات حل گردید 

این نماینده باید دارای روحیه قوی وطبعی آرام و لطیف باشد چه اینکه در انجام امور فورس ماژور داشتن عجله بی صبری و کم حوصلگی باعث تداخل امور و گاهی منجر به شکست عملیات می گردد 

چه کار کنیم تا بازدید کننده ها از نمایشگاه سری هم به غرفه ما بزنند

بازدید کنندگان را زیر نظر بگیریم خواهید دید که بسیاری از آنها به صورت  زیر چشمی به محصولات و غرفه را نگاه می کنند چه باید کرد تا آنها بر سر شوق آمده و به صورت کامل از محصولات ما بازدید کنند

 روش‌های زیادی برای جذب مخاطب در نمایشگاه بسته به استعداد شما وجود دارد

تعدادی از کانتر ها را در نمایشگاه می‌بینیم که مشغول توضیح دادن در مورد نوع کالا یا خدمات عرفه در نمایشگاه هستند تعداد زیادی کاتالوگ و بروشور جلوی آنها قرار دارد که هر کسی که از جلوی آنها عبور می کند یکی از آنها را به وی توصیه می کنند که بازدیدکننده سر وقت و فرصت مناسب از این کاتالوگ ها استفاده کنند

خیلی‌ها هم که در نمایشگاه شرکت می‌کند و ازنمایشگاه بازدید می‌کنند فرصت خواندن این کاتالوگ ها و بروشور ها را اصلا ندارند

منظورم این است که اگر دنبال مشتری در نمایشگاه میگردید و این مشتری یک متخصص است بهترین کار این است که او را به بخش های مختلف غرفه هدایت نمایید  برنامه بچینید که با مدیرتان گفتگو کند و از او یک مشتری بالقوه بسازید